دلایل کم کردن روغن موتور چیست؟

دلایل کم کردن روغن موتور چیست؟

نشتی روغن موتور:

از بین همه دلایل ممکن، این یکی شاید واضح ترین باشد. اگر روغن در موتور کمتر از مقدار اولیه اضافه شده باشد، آن روغن باید

جایی می رفت، درست است؟

این احتمال وجود دارد که موتور نشت روغن داشته باشد. یک نشت شدید روغن احتمالاً برای شما به شکل لکه های سیاه بزرگ

روی زمین زیر وسیله نقلیه شما قابل مشاهده است.

اما نشت های کوچکتری ممکن است ایجاد شود که هرگز به زمین هم نمی رسد. یافتن منبع نشتی روغن بدون تجهیزات خاص

می تواند مشکل باشد و تعمیر چنین نشتی اغلب مستلزم از بین بردن موتور است.

موتور شما ممکن است به دلیل نصب ضعیف یا خراب بودن فیلتر روغن، ترک خوردگی تشتک روغن موتور که به حاشیه یا سنگ

برخورد کرده است، یا آب بندی های تخریب شده ای که اجازه می دهد روغن به بیرون نشت کند، مانند مهر و موم اصلی عقب یا

واشر پوشش سوپاپ، روغن نشت کند.

مصرف روغن موتور:

اگر سطح روغن شما پایین است و هیچ نشتی پیدا نمی شود، این به احتمال دیگری اشاره می کند — اینکه موتور روغن را در داخل می سوزاند

. در واقع، مقدار کمی روغن سوزی را می توان امری عادی در نظر گرفت، به خصوص با بالا رفتن سن موتورها.

کمی روغن سوزی به این معنی است که مهر و موم های اولیه موتور به خوبی کار می کنند، اما مقدار کمی روغن به داخل محفظه

های احتراق نفوذ می کند.

بسته به سن خودرو و میزان مصرف، ممکن است توصیه کنیم که موتور را به صورت دوره ای بین تعویض روغن خاموش کنید.

با این حال، مشکل سوختن سریع روغن می تواند مشکلات بزرگتری ایجاد کند.

اگر هنگام رانندگی می‌توانید دود آبی خاکستری از وسیله نقلیه خود را مشاهده کنید، این نشان می‌دهد که موتور شما مقدار قابل

توجهی روغن می‌سوزد و ممکن است نیاز به سرویس داشته باشد.

یک موتور معمولاً به دلیل تخریب آب‌بندهای داخلی مانند رینگ‌های پیستون، آب‌بند سوپاپ‌ها و راهنماهای سوپاپ، روغن

می‌سوزاند.

فشار کم روغن:

همراه با روغن موتور قدیمی که به دلیل نشت روغن یا مصرف روغن نیاز به تعویض دارد و/یا سطح روغن پایین است، کمبود فشار

روغن خبر بدی را برای موتور شما به همراه دارد.

همانطور که روغن موتور شما کهنه می شود، تجزیه می شود و نازک تر می شود و توانایی روانکاری مناسب برای قطعات متحرک

موتور را کاهش می دهد.

در نهایت، ممکن است شروع به شنیدن انواع صداهای خراشیدن، سر خوردن، ساییدن و ضربه زدن از زیر کاپوت کنید.

این خراش دادن فلز برهنه در برابر فلز لخت است. این می تواند به سرعت اجزای موتور را از بین ببرد و منجر به تعمیرات پرهزینه شود.

هنگامی که یک موتور دارای مقدار مناسب روغن تازه است، باید تمام فشار روغن مورد نیاز خود را داشته باشد.

با این حال، مشکل در پمپ روغن، ویسکوزیته نادرست روغن یا انسداد در سیستم می تواند از گردش صحیح روغن جلوگیری کند.

این مشکل می تواند با کمبود روغن در موتور نیز تشدید شود.

برای اطلاع از لیست قیمت توپی سرکمک جلو پراید، قرقری فرمان 206، میل موجگیر تیبا و ریو با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *