آشنایی با 5 نوع فلز رایج مورد استفاده در خودروسازی

آشنایی با 5 نوع فلز رایج مورد استفاده در خودروسازی

آشنایی با 5 نوع فلز رایج مورد استفاده در خودروسازی

انتخاب مواد احتمالاً اولین و مهمترین وظیفه در صنعت خودروسازی است.

سازندگان باید هنگام طراحی یک مدل و انتخاب مواد مناسب، طیف وسیعی از ویژگی ها را در نظر بگیرند،

از جمله سبک وزن، ایمنی، کارایی اقتصادی، چرخه عمر و قابلیت بازیافت. خوشبختانه تمام این ویژگی ها در فلزات یافت می شود.

در این مقاله قصد داریم 5 نوع فلز رایج مورد استفاده در فریم خودرو و مزایای آنها را به شما نشان دهیم.

فولاد:


فولاد بدون شک رایج ترین ماده ای است که در ساخت خودرو استفاده می شود.

تقریباً هر مدلی با مقداری فولاد طراحی شده است زیرا ارزان، قوی، به راحتی در دسترس است و کار کردن با آن آسان است.

به طور کلی، شما می توانید این فولاد را در قطعاتی مانند ترمز، موتور، اگزوز، چرخ ها، شاسی و سقف پیدا کنید.

فولاد در گریدهای مختلف با افزایش سبکی متناسب با هزینه ساخت قطعات و تولید مواد موجود است.

بنابراین، خودروسازان اغلب از بیش از یک نوع فولاد در طول فرآیند تولید استفاده می‌کنند

در جایی که نیاز به تقویت بیشتری دارند، فولاد بهتر را در اولویت قرار می‌دهند.

آلومینیوم:


یکی دیگر از فلزات رایج در صنعت خودرو، آلومینیوم است که بسیار قوی تر و سبک تر از فولاد است.

مهمتر از آن، کاملاً در برابر زنگ زدگی مقاوم است.

اما نقطه ضعف آلومینیوم این است که اغلب کار با آن بسیار سخت تر و گران تر از فولاد است.

بنابراین، شما اغلب آن را در مدل های ارزان تر نمی بینید.

آئودی و جگوار دو تولیدکننده‌ای هستند که با خودروهای آلومینیومی مرتبط هستند.

منیزیم:


منیزیم به عنوان یک ماده تولید خودرو در دهه 1970 محبوبیت خود را به دست آورد.

اساساً کار با آن آسان تر از آلومینیوم است و همچنین محکم تر و سبک تر از فولاد است

که یک حد وسط عالی بین فیبر کربن و فولاد ایجاد می کند.

آهن:


آهن نیز یک گزینه رایج برای ساخت اتومبیل است.

با این حال، این فلز در گذشته زمانی که هنوز یافتن مواد دیگری با کیفیت و قیمت بهتر دشوار بود،

بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه آهن در مدل های معاصر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد،

زیرا عمدتاً به دلیل سنگین بودن و کار کردن با آن دشوار است.

همانطور که گفته شد، وزن آن اغلب به دوام بالایی می رسد،

به همین دلیل است که هنوز برای برخی از قطعات موتور استفاده می شود.

تیتانیوم:


تیتانیوم اساساً یک ماده عجیب و غریب است که بسیار سبک وزن،

قوی و مقاوم در برابر خوردگی ناشی از هوای آب شور و مواد شیمیایی است.

ساخت این فلز سخت است، بنابراین اغلب در سیستم‌های اگزوز اسپرت مدل‌های سطح بالا به‌طور کم استفاده می‌شود.

در مقایسه با فلزات با چگالی یکسان، تیتانیوم دارای بالاترین استحکام است که آن را به گزینه ای ایده آل

برای کاهش وزن کلی و ایجاد بخش سخت تر در خودروهای لوکسی مانند پورشه تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *