
دیفرانسیل خودرو چیست؟با کارایی آن آشنا شوید.
یک گیربکس بین چرخ های محرک سوباروی جدید شما وجود دارد.
اگر سیستم چهار چرخ متحرک باشد، تقریبا همیشه یک دیفرانسیل جلو و عقب خواهید داشت.
این گیربکس با گیربکس وسیله نقلیه شما کار می کند تا نیرو را از موتور به محور چرخ ارسال کند
که چرخش وسیله نقلیه شما را تثبیت می کند. وقتی میچرخید، برای بهترین چسبندگی،
باید چرخهای بیرونی سریعتر از چرخهای داخلی بچرخند، و یک دیفرانسیل برای انجام این کار از چرخ دندهها استفاده میکند.
به همین دلیل بسیار مهم است که با تعمیر و نگهداری خودرو خود در مرکز خدمات ما همراه باشید،
از جمله تعویض مایع دیفرانسیل هر 30000 تا 60000 مایل.

خودروهای سوبارو دارای دیفرانسیل های مختلف برای مدل های مختلف هستند که همگی برای بهبود چسبندگی،
قابلیت چرخش و ایمنی کلی طراحی شده اند. این سیستم ها عبارتند از دیفرانسیل مرکز چسبناک (VCD)،
تقسیم گشتاور فعال (ATS)، توزیع گشتاور متغیر (VTD) و دیفرانسیل مرکز کنترل شده با راننده (DCCD)
دیفرانسیل مرکز ویسکوز (VCD) یک تقسیم گشتاور 50/50 بین لاستیک های جلو و عقب را فراهم می کند.
از ترمزها برای کاهش لغزش و بهبود گشتاور چرخ، با ارسال سیگنال های شکستن به تایر در حال چرخش استفاده می شود.
اگر یک محور شروع به چرخیدن کند، جفت چسبنده با کشش بیشتری به چرخ، چه در جلو یا عقب،
گشتاور را به چرخ تحمیل می کند. این سیستم VCD در مدل های گیربکس دستی
مانند Crosstrek، Impreza و Forester گنجانده شده است.
تقسیم گشتاور فعال (ATS):
دارای تقسیم گشتاور 60/40 برای جلو و عقب است. این سیستم در واقع متفاوت است،
زیرا شامل یک بسته کلاچ مرکزی چند صفحه ای است، نه دیفرانسیل، که امکان لغزش را فراهم می کند
و همیشه تا حدی درگیر است. “فعال” بودن به این معنی است که دائماً به دنبال چیزی بیشتر از لغزش چرخ است،
بلکه اطلاعاتی را از تمام سنسورهای موجود می گیرد و تعیین می کند که آیا ممکن است کشش از بین برود یا خیر.
این را در مدل هایی مانند Legacy و Outback خواهید یافت.
توزیع گشتاور متغیر (VTD):
که فقط در خودروهای منتخب سوبارو مانند WRX موجود است،
برای خودروهایی ساخته شده است که نیاز به شتاب گرفتن سریع دارند.
یک تقسیم 45/55 بین چرخ های جلو و عقب وجود دارد که به شما چسبندگی بیشتری
در قسمت عقب و یک کلاچ انتقال هیدرولیک الکترونیکی می دهد و چرخ هایی را که به آن نیاز دارند قفل می کند.

در نهایت: دیفرانسیل مرکز کنترل شده با راننده (DCCD)،
منحصراً در STI، یک سیستم فوق العاده پیچیده است که نه تنها شامل یک دیفرانسیل لغزش محدود،
بلکه یک دیفرانسیل الکترونیکی نیز می شود. یک تقسیم 41/59 بین جلو و عقب وجود دارد.
کلاچ چند صفحه ای و ماژول کنترل گیربکس تنظیمات را بر اساس ورودی سنسور انجام می دهد،
اما راننده همچنین می تواند بر روی اتفاقات کنترل داشته باشد. مهم نیست که با چه سناریویی روبرو هستید،
همه چیز لازم را برای به دست آوردن کشش مناسب به هر چرخی که به آن نیاز دارد، دارید.