آسیب های عمده موتور-مراقب این 4 چیز باشید

آسیب های عمده موتور-مراقب این 4 چیز باشید

آسیب های عمده موتور-مراقب این 4 چیز باشید

آسیب های عمده موتور-مراقب این 4 چیز باشید ، آسیب موتور چیزی است

که هیچ کس نمی خواهد داشته باشد. ناخوشایند، ترسناک و گران است.

خوشبختانه، اگر به اتفاقاتی که در وسیله نقلیه خود می گذرد توجه داشته باشید

و در عین حال از نحوه رانندگی خود نیز آگاه باشید،

اغلب می توانید از آسیب های عمده موتور جلوگیری کنید.

در این مقاله ما سعی بر این داریم که شما را با چهار علت متداول آسیب عمده موتور آشنا کنیم.

آسیب های عمده موتور-مراقب این 4 چیز باشید
آسیب های عمده موتور-مراقب این 4 چیز باشید

1.موتور هیدرولاک شده

پیستون های موتورهای احتراقی برای فشرده سازی مخلوطی

از سوخت و هوا در سیلندر طراحی شده اند.

هوا به راحتی فشرده می شود،به همین دلیل است که این سیستم بسیار خوب عمل می کند.

از طرف دیگر، فشرده سازی آب فوق العاده دشوار است.

اگر آب بیش از حد وارد سیلندرها شود، پیستون یا اجزای مرتبط مانند میله

پیستون به احتمال زیاد در تلاش برای فشرده سازی آن، به ویژه در دورهای بالا، می شکند.

2.سطح پایین روغن موتور

روغن موتور شما نقش حیاتی ایفا می کند. قسمت های متحرک موتور را روغن کاری می کند

تا در اثر اصطکاک آسیبی نبینند و داغ نشوند. اگر موتور شما روغن کافی نداشته باشد،

موتور در نهایت آسیب می بیند.

برای جلوگیری از قرار گرفتن در شرایطی که روغن کافی در موتور ندارید،

حتماً روغن خود را به طور منظم چک کنید. علاوه بر این،

اگر چراغ هشدار فشار روغن در دسته ابزار شما روشن شد، آن را نادیده نگیرید.

3.تسمه تایم شکسته

بسیاری از موتورهای مدرن موتورهای تداخلی هستند.

این بدان معناست که پیستون ها و سوپاپ ها مقداری از فضای یکسانی

را در داخل سیلندرها اشغال می کنند،البته نه در یک زمان.

اگر تسمه تایم خودرو شما پاره شود، ممکن است پیستون ها در هنگام باز بودن

به سوپاپ ها برخورد کنند و آنها را از بین ببرند. این یک راه سریع برای متحمل شدن

آسیب شدید موتور است.

4.داغ شدن بیش از حد موتور

بهترین راه برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور،

عقب کشیدن و توقف رانندگی است.

اگر انبوهی از مایع خنک‌کننده را نمی‌بینید که روی زمین ریخته می‌شود،

شاید بهتر باشد به سادگی اجازه دهید خودرو در حالت آرام آرام بماند

و شاید حتی دور موتور را در زمان پارک افزایش دهید تا جریان مایع خنک‌کننده افزایش یابد.

اگر مایع خنک کننده در زیر ماشین ریخته می شود، جلو بروید و موتور را خاموش کنید.

در هر صورت، سنج دمایی که به رنگ قرمز می رسد یک مشکل جدی است

که نیاز به یک چشم متخصص دارد.

باتشکر از همراهی شما:آرادموتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.