
پنج صدای رایج ماشین که می تواند به معنای دردسر باشد
پنج صدای رایج ماشین که می تواند به معنای دردسر باشد ، گاهی اوقات به نظر می رسد
که ماشین های ما به زبان خودشان صحبت می کنند.
زبانی پر از جیغ، جیغ، غرش و هق هق. برای گوش های آموزش ندیده،
این صداها به سرعت تبدیل به صدای پس زمینه می شوند تا زمانی که چیزی غیرعادی توجه ما را جلب کند.
حتی در این صورت، اگر نمی دانید برای چه چیزی گوش کنید، می توانید به راحتی اجازه دهید
آن صداها در ترکیب محو شوند.
اما در حالی که درک این زبان خودرو می تواند دشوار باشد، مهم است که وقتی ماشین شما صحبت
می کند گوش کنید! آنها اغلب سعی می کنند به ما بگویند که چیزی اشتباه است.
به همین دلیل است که امروز به شما یک درس صحبت کردن با ماشین می دهیم.
1.صدای جیغ در هنگام استارت زدن ماشین
تسمه سرپانتین یک تسمه لاستیکی بلند است که به دور تعدادی قرقره و چرخ در جلوی موتور می چرخد.
بسته به نوع خاص و مدل وسیله نقلیه شما، تسمه ممکن است
به میل لنگ و همچنین سایر سیستم ها مانند کمپرسور AC، دینام، سیستم فرمان برق و احتمالاً
پمپ های دیگر متصل شود.
به عبارت دیگر، یک جزء ضروری برای بسیاری از سیستم های وسیله نقلیه شما است.
2.صدای تق تق در هنگام رانندگی از روی دست انداز
بوش ها اجزای لاستیکی یا مصنوعی در سیستم تعلیق هستند
که برای محافظت از قسمت های مختلف، کاهش اصطکاک و جلوگیری از ارتعاش هستند.
مانند اکثر قطعات لاستیکی خودرو، این قطعات نیز می توانند شکننده شده و به مرور زمان خراب شوند.
به همین دلیل، وقتی صحبت از این نوع صداها می شود، بوش های بد اغلب مقصر هستند.
با این حال، ممکن است یک اتصال میله نوسان بد یا احتمالاً پایه ها، ضربه ها یا اتصالات توپی فرسوده باشد.
تشخیص دقیق صدا زمانی که در ماشین هستید ممکن است دشوار باشد،
بنابراین ممکن است انجام تست پرش در خانه در زمانی که وسیله نقلیه ساکن است برای شما مفید باشد.
در حین پارک کردن، گوشه جلویی ماشین را محکم فشار دهید و به صدا گوش دهید.
این ممکن است دقیقاً به شما بگوید که کدام بوش نیاز به تعویض دارد،
اما به شما می گوید که سیستم تعلیق شما منشأ جغجغه است.
در حالت ایدهآل، این نباید هیچ گونه لرزش یا ضربه ایجاد کند،
بنابراین اگر آزمایش شما به طور مداوم نتایج پر سر و صدا تولید میکند، وقت آن رسیده است که مکانیک را ببینید.
3.صدای جیر جیر یا ناله هنگام چرخاندن فرمان
مانند تمام سیستم های هیدرولیک، فرمان برقی برای کار کردن به مایع نیاز دارد.
هنگامی که آن سیال کم است، یا زمانی که پمپ شروع به از کار افتادن می کند،
هوا می تواند راه خود را به داخل خطوط پیدا کند، که می تواند باعث ایجاد انواع صداهای عجیب و غریب شود.
اگر هنگام چرخیدن متوجه صدای جیر جیر یا ناله شدید،
یا اگر متوجه شدید که چرخیدن سخت است، سطح مایع فرمان برقی خود را بررسی کنید.
ممکن است به سادگی نیاز به پر کردن مخزن داشته باشید، اما می تواند نشان دهنده نشتی باشد.
4.سر و صدای کم هجوم یا زمزمه
اگر چنین صدایی شنیدید، در اسرع وقت لاستیک های خود را بررسی کنید.
ممکن است به کمی هوا نیاز داشته باشید، یا ممکن است نشتی داشته باشید.
لاستیک های شما به طور طبیعی در طول زمان فرسوده می شوند،
اما مشکلات مربوط به تعادل و تراز شما ممکن است باعث شود که آج به طور نامتقارن تخریب شود.
در هر صورت، تعمیر و نگهداری معمولی لاستیک ضروری است و احتمالاً در آینده نزدیک باید
به فروشگاه تایر مراجعه کنید.
5.ضربه زدن یا پینگ زدن از زیر کاپوت
وقتی موتور شما به درستی کار می کند، تمام سوخت یک سیلندر معین به طور همزمان می سوزد.
هنگامی که سوختگی ناهموار باشد، یا زمانی که سوخت در زمان های مختلف منفجر شود،
می تواند باعث ایجاد این صدای تکان دهنده شود.
گاهی اوقات، این نتیجه استفاده از سوخت با درجه اکتان پایین است،
اما ممکن است نشان دهنده آسیب در جایی در موتور باشد.
نوع خاصی از ضربه موتور به نام “کوبش میله” شناخته می شود،
که می تواند زمانی اتفاق بیفتد که قسمت های خاصی از موتور شما شروع به ساییدگی کند،
اگر فشار روغن شما افت کند یا روغن شما به طور باورنکردنی کثیف باشد.
با تشکر، آراد موتور