

پدال های خودرو و مشکلات رایج آنها-آرادموتور
پدال های خودرو و مشکلات رایج آنها-آرادموتور ، پدال کلاچ همان چیزی است
که راننده گیربکس دستی برای تعویض دنده فشار می دهد.
این نوع گیربکس در بسیاری از خودروهای اسپرت و کامیون های سنگین یافت می شود.
علاوه بر این، رانندگانی که کنترل بیشتری بر وسایل نقلیه خود ترجیح می دهند،
اغلب گیربکس های دستی را ترجیح می دهند. با این حال، پدالهای کلاچ در طول زمان
به دلیل اصطکاک ایجاد شده در هنگام رانندگی و تعویض دنده فرسوده میشوند.
این امر ناگزیر مشکلات پدال کلاچ را ایجاد می کند.

انواع پدال های خودرو
پدال ها اهرمهایی در خودرو هستند که با کمک نیروی پای انسان حرکت میکنند.
خودروهای دندهای سه پدال گاز، ترمز و کلاچ دارند و پدال کلاچ در خودروهای اتومات حذف شده است.
هر کدام از این پدالها وظیفه خاصی را به عهده دارند که بدون آنها رانندگی سخت
و غیر ممکن می شود.

مشکلات رایج پدال گاز خودرو
- کلاچ سر خوردن:
پدالهای کلاچ زمانی که دیسکهای آنها شروع به سایش میکنند میلغزند.
شایع ترین علت ساییدگی زودرس دیسک کلاچ ناشی از راننده کلاچ است. کلاچ سواری زمانی اتفاق میافتد
که راننده وسیله نقلیه را در حالی که پایش روی پدال کلاچ قرار میدهد هدایت میکند.
این امر باعث ساییدگی دیسک کلاچ می شود زیرا پدال همیشه روی آن فشار می آورد که از خنک شدن
آن پس از هر تعویض جلوگیری می کند. گاهی اوقات نشت روغن از موتور یا گیربکس روی دیسک کلاچ
باعث می شود که دیسک به طور یکنواخت فشرده نشود. این همچنین می تواند باعث لغزش کلاچ شود.
- صدای کلاچ:
عوامل متعددی می توانند باعث ایجاد صدا در پدال کلاچ شوند.
اگر کلاچ صدای جیغی ایجاد می کند که با درگیر شدن پدال کلاچ از بین می رود،
محتمل ترین مقصر فرسوده یاتاقان آزاد کننده است. در این صورت، یاتاقان باید در اسرع وقت تعویض شود
تا آسیب بیشتری وارد نشود. اگر هنگام فشار دادن پدال کلاچ صدای خراش را می شنوید،
معمولاً به این معنی است که یاتاقان محور ورودی گیربکس خراب است.
صدای جیر جیر که وقتی خودرو در حالت خنثی است شنیده می شود به این معنی است
که نقطه تماس گوی محوری فرسوده شده است. تمام این صداها به راننده اطلاع می دهد
که مشکل پدال کلاچ وجود دارد که باید در اسرع وقت برطرف شود تا از تعمیر گران تر جلوگیری شود.
- پدال کلاچ رها نمی شود:
اگر پدال کلاچ رها نشود، به این معنی است که سیلندر slave شروع به خراب شدن می کند
یا اتصال نادرست است. این زمانی اتفاق میافتد که دیسک به چرخش شفت ادامه میدهد
و باعث میشود خودرو در هنگام توقف متوقف شود یا به اپراتور اجازه تغییر دنده را در هنگام
تغییر دنده به دنده را نمیدهد. اگر این اتفاق افتاد، باید خودرو را نزد یک تکنسین کلاچ واجد
شرایط ببرید تا مشکل را تعمیر کند تا از آسیب جدی به گیربکس شما جلوگیری شود.
سایر دلایلی که مانع از رها شدن پدال کلاچ می شوند عبارتند از کشیده شدن کابل آزاد کننده،
فرسودگی بوش پدال کلاچ یا خطوط شفت ورودی که روغن کاری نشده اند.
با تشکر، آرادموتور