

بررسی دلایل خرابی واشر سر سیلندر خودرو
بررسی دلایل خرابی واشر سر سیلندر خودرو ، واشر سرسیلندر
جایی مابین سیلندر و سرسیلندر قرار دارد. این قطعهی کوچک،از جنس پنبه ای نسوز میباشد
که میان سیستمهای روغنرسانی، احتراق موتور و همینطور آب، یک دیوار ایجاد میکند.
معمولاً هنگام گرم شدن موتور، سرسیلندر و بلوک موتور با سرعتهای متفاوتی منبسط میشوند
این موضوع در برخی از موتورهایی که دارای بلوک سیلندر آهنی و سر آلومینیومی هستند بدتر می شود.
علاوه بر این، برخی از موتورها فقط با نیروی گیره ضعیف از پیچ های سر طراحی شده اند، یا دارای سرهای
مستعد تاب برداشتن هستند و به خرابی شهرت دارند.
هنگامی که یک واشر سر از کار بیفتد، می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند، از جمله:
- گرم شدن بیش از حدموتور
با گرم شدن بیش از حد موتور آب رادیاتور کاهش می یابد و باعث خرابی سرسیلندر میشود.
- استهلاک موتور
در صورت مستهلک شدن موتور در درازمدت، سوختن واشر سرسیلندر امری طبیعی است.
- باز ماندن سر سیلندر
در صورتی که مکانیک در سرسیلندر را به درستی نبندد، واشر خواهد سوخت.
- آلودگی نفتی
یکی از واضحترین نشانههای خرابی واشر سر، لجنهای شیری رنگ در قسمت زیرین
درپوش پرکننده روغن یا میله است.این به دلیل ورود مایع خنک کننده به روغن است و بالعکس.
اگرچه دلیل قطعی خرابی واشر سر نیست،
این همچنین به این معنی است که ضد یخ روغن را آلوده کرده است،
بنابراین هرگونه رانندگی به سرعت یاتاقان های موتور را خراب می کند.
- عدم استفاده از ضدیخ در فصول گرم سال
در هوای گرم، دمایی که سرسیلندر تحمل میکند بیشتر هم هست، بنابراین لازم است از ضدیخ استفاده شود.
نشانههای اصلی سوختن واشر سرسیلندر
- کارکرد ضعیف و نادرست سیلندر
- نشتی بیرونی
- نشتی درونی
در صورت مشاهده هر یک از این دست مشکلات، خودرو را به تعمیرگاه برسانید تا مشکل عمیقاً بررسی شود.
شما میتوانید برای اطلاع از لیست قیمت لوازم جانبی خودرو و خرید سیبک فرمان 405 سمت راست و
خرید دسته موتور دوسر پیچ و سایر محصولات ما به سایت آرادموتور مراجعه کنید.
باتشکر از همراهی شما عزیزان،آرادموتور